Saturday, October 5, 2013

Lexee Ladypad : PAD LEXEE SELAMAT UNTUK WANITA

PAD LEXEE SELAMAT UNTUK WANITA


Artikel : Bahaya Tuala Wanita Jenis Recycle. 

Tahukah anda semua tuala wanita di pasaran ialah dari jenis recycle ( kitar semula ) ? Wanita yang cantik dan ceria mungkin sedang bertarung dengan bahaya akibat penggunaan tuala wanita jenis recycle.
Kebanyakan pad dibuat menggunakan kertas kitar semula atau kertas sisa buangan. Proses kitar semula kertas ini menggunakan bahan kimia yang banyak bagi menghilangkan warna dan bau.
Klorin adalah bahan wajib dalam proses pembuatan produk pulpa dan kertas. Klorin bertindakbalas dengan haba untuk menghasilkan Dioksin. Dioksin telah disahkan sebagai karsinogen (racun) paling bahaya untuk kesihatan. Dioksin adalah bahan kimia bertoksid yang amat kuat kesannya. Ia adalah 130 kali lebih bertoksik daripada Cyanide, dan 900 kali lebih berbahaya berbanding Arsenik. Ia digelar “Bahan Bertoksik Paling Kuat” pada masa kini. Pusat Penyelidikan Kanser Antarabangsa mengkelaskan Dioksin sebagai KARSINOGEN (bahan penyebab kanser) kelas pertama.
Dioksin menyebabkan:
-Ketidakstabilan hormon
-Kanser Payudara
-Kanser Ovari
-Kanser Usus
-Endometriosis
-Kemandulan
-Fibroid
-Keguguran
-Jangkitan pada uterus
-Melemahkan sistem imuniti badan
Bahayanya Dioksin ini pada wanita. Tak sangka selama ini wanita telah menggunakan Tuala Wanita yang menjadi punca kanser. Dengan pengetahuan yang kita ada sekarang, memang patut kita menggunakan Tuala Wanita Lexee & Pantyliner yang diperbuat dari 100% Kapas. Selamat dan Berkhasiat merawat mahkota wanita. 





Tuala Wanita Lexee  Berfungsi:
  1. Mencegah penyakit kanser servik
  2. Mencegah Fibroid
  3. Memulihkan Senggugut
  4. Membaiki Sistem Kesuburan Wanita
  5. Merawat Jangkitan Vagina
  6. Mengatasi Ketidakseimbangan Hormon
  7. Menghindarkan Penyakit  Dan Fungus
  8. Menyedut Kotoran Yang Tersimpan dan Tersekat Dalam Rahim
  9. Mencegah Bau Yang Tidak Selesa
  10. Merawat Masalah Keputihan
  11. Membuang Toksin
  12. Menghilangkan Radang dan Bengkak
  13. Menghilangkan Kegatalan
  14. Membunuh  Kuman
  15. Menyegarkan Dan Sangat Selesa
  16. Bersifat Antiseptik

8 LAPISAN UNIK PAD LEXEE 

LAPISAN PERTAMA
Permukaan kapas yang halus lembut dengan fungsi penyerapan cecair yang unik meningkatkan kadar penyerapan dengan 3x ganda lebih cepat dan juga dapat mengelakkan kebocoran pada bahagian sisi ataupun bahagian belakang. Kerekaan ini juga dapat mengekalkan kesegaran dan keselesaan pada bahagian permukaan
LAPISAN KE 2
Kandungan ramuan agen biologi akan membebaskan molekul oksigen yang aktif apabila bertemu dengan air dan darah. Fungsi ramuan ini dapat menghilangkan bau serta membasmi bakteria. Penyerapan oksigen aktif ke dalam tisu vagina dapat mengawal sistem endokrin, meningkatkan peredaran darah serta kadar metabolisme.

LAPISAN KE 3
Polimer penyerap cecair dbalut 360 darjah dengan kertas airlaid yang mempunyai keblehan menghalang pembiakan bakteria, anti-kelembapan serta memberi perlindungan daripada habuk.
LAPISAN KE 4
Teknologi polimer penyerap yang lutsinar dari Jepun berpaksikan kuasa penguncian air yang tinggi. Polimer ini bercirikan kriteria mesra alam, keterlarutan air yang sepenuh serta keselarasan pH badan membolehkan ia selamat digunakan tanpa kesan sampingan. Penyerapan cecair adalah 10x ganda lebih berkesan daripada tuala wanita ekonomi.
LAPISAN KE 5
Lapisan cepat-serap yang unik serta eksklusif memberi perlindungan yang lebih hebat dan menyeluruh daripada kebocoran pada bahagian sisi.
LAPISAN KE 6
Polimer penyerap cecair dibalut 360 darjah dengan kertas airlaid yang mempunyai kebolehan menghalang pembiakan bakteria, anti-lembap serta perlindungan daripada habuk.
 
LAPISAN KE 7
Lapisan bawah yang lembut selesa dengan ciri peredaran udara yang baik. Peredaran udara yang baik dari lapisan pertama ke lapisan ke 7 membolehkan oksigen aktif berfungsi dengan lebih giat lagi pada permukaan kulit.
LAPISAN KE 8
Direka mengikut lekuk tubuh wanita untuk keselesaan tambahan. Pelekat jalur bersumberkan gam makanan yang tidak bertoksid serta tiada kesan sampingan.

Meskipun Pad Lexee mempunyai 8 Lapisan, tapi ia lebih nipis berbanding pad yang lain, terasa sangat selesa bila dipakai dan mudah dilekat.

DAPATKAN SEKARANG !
Tambah RM 10 untuk pos.

 

No comments:

Post a Comment